Η ΕΛΛΑΣ ΕΥΓΝΩΜΟΝΟΥΣΑ

Η ΕΛΛΑΣ ΕΥΓΝΩΜΟΝΟΥΣΑ

Μνήμη Αγωνιστών Ελευθερίας – 1821

Παντελής Β. Γιαννουλάκης

 

Ο υπέροχος αυτός πίνακας είναι του μεγάλου Έλληνα ζωγράφου Θεόδωρου Βρυζάκη, του 1858.
Εικονίζει την Ελλάδα, προσωποποιημένη ως νεαρή δαφνοστεφανωμένη αρχαία Ελληνίδα, με τις σπασμένες αλυσίδες του ζυγού της στα πόδια της, να απλώνει τα χέρια της και να αγκαλιάζει/επιστεγάζει/ευλογεί τους ηρωικούς αγωνιστές του Απελευθερωτικού Αγώνα του 1821.
Αυτός ο πίνακας είναι ένας από τους πιο υπέροχους και πιο εμβληματικούς, ανάμεσα στους ζωγραφικούς πίνακες των δεκάδων Ελλήνων και Φιλελλήνων μεγάλων καλλιτεχνών που έχουν αποθανατίσει την Εθνεγερσία των Ελλήνων ηρώων του 1821.

“Η Ελλάς Ευγνωμονούσα” : Είναι ένα μνημείο Ευγνωμοσύνης, της Ελλάδας και ημών των Ελλήνων, για όλους εκείνους τους πατέρες μας και τις μητέρες μας, που έδωσαν ό,τι είχαν, και την ίδια την ζωή τους, με απόλυτη γενναιότητα, ελπίδα, πίστη και ηρωισμό, για την Ελευθερία.

Και μία διαχρονική βεβαίωση ότι δεν τους ξεχνούμε, ούτε τις θυσίες τους, ούτε το όνειρό τους για την Ελεύθερη Ελλάδα, ούτε την μεγάλη πίστη τους στην Χριστιανοσύνη και στον Θεό, ούτε την αφοσίωσή τους στους ενδόξους προγόνους, ούτε τα ονόματά τους δεν ξεχνούμε. Και τους ευγνωμονούμε. Αυτούς τους ταπεινούς ήρωες, που βρίσκονται γονατιστοί μπροστά στην μορφή της Ελλάδας.
(Με πιστά τα χαρακτηριστικά του προσώπου και της ενδυμασίας τους, όπως τα πήρε ο Βρυζάκης –της «Σχολής του Μονάχου»– από   τα παλαιότερα έργα του Krazeisen και του Von Hess).

Την μνήμη όλων αυτών εορτάζουμε, κατά τον απελευθερωτικό Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, την 25η Μαρτίου. Την μνήμη αυτήν, όπως μας την παρέδωσαν οι γονείς μας, οι παππούδες μας, οι δάσκαλοί μας στα σχολεία μας, οι ιερείς στις εκκλησίες μας, οι αξιωματικοί μας στον στρατό μας, οι άξιοι συγγραφείς μας και οι ποιητές μας και οι καλλιτέχνες μας, το ήθος μας και τα έθιμά μας, το πνεύμα μας, και η ίδια η καρδιά μας, που χτυπάει μέσα μας ελεύθερη χάρις σε αυτούς τους ήρωές μας.

Όλο αυτό δεν είναι «πολιτικό», ούτε θα μπορούσε να είναι, αφού η έννοια αυτή, όπως την εννοούμε σήμερα, δεν υπήρχε εκείνη την εποχή που όλοι αυτοί οι πεισιθάνατοι Έλληνες και Φιλέλληνες αποφάσισαν να πολεμήσουν τόσο ηρωικά εναντίων των βαρβάρων Οθωμανών δαιμονικών τυράννων και να πεθάνουν για το Έθνος και για την πίστη προς τον Χριστό.
(Αν υπάρχει κάποιος που διαφωνεί ως προς αυτό, δεν είμαι εγώ ο κατάλληλος για να το συζητήσει, τον παραπέμπω να το συζητήσει με τον Αθανάσιο Διάκο…)

Επειδή, όμως, στους σύγχρονους πολιτικούς μας, που συμμετέχουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στον Μυστικό Πόλεμο (των ιδεών, αν μη τι άλλο), και γι’ αυτό δίνουν σημασία σε οτιδήποτε εμβληματικό ή συνθηματικό : φυσικά, δεν τους έχει ξεφύγει η μεγάλη σημασία αυτού του εμβληματικού πίνακα.
Γι’ αυτό, υπάρχει μία παράδοση επί πολλές δεκαετίες, ο πίνακας του Βρυζάκη «Η Ελλάς Ευγνωμονούσα», να κοσμεί το γραφείο του ηγέτη της Ελλάδας.

Ως συνθηματική δήλωση, ότι ο ηγέτης δεν θα παρεκκλίνει από την οδό της Ελευθερίας της Ελλάδας που χάραξαν οι ηρωικοί μας παππούδες, που μας έδωσαν την Ελευθερία της Ελλάδας.
Κι ότι, ως συνεχιστής της προσωποποίησης της Ελλάδας, ως επικεφαλής όλων, ο ηγέτης συνεχίζει να ευγνωμονεί τους παππούδες μας και τα όνειρά τους και την πίστη τους και τις θυσίες τους και τον ηρωισμό τους.

Στο παρελθόν, ο πίνακας «Η Ελλάς Ευγνωμονούσα» κοσμούσε τα ανάκτορα, και αργότερα μετακινήθηκε (άγνωστο σ’ εμένα πώς) στην Εθνική Πινακοθήκη.
Κατά την ίδρυση του Μεγάρου Μαξίμου ως πρωθυπουργικό μέγαρο, το 1982, ο Ανδρέας Παπανδρέου τον πήρε από την Εθνική Πινακοθήκη και έφερε τον πίνακα στο Μαξίμου, και τον τοποθέτησε πάνω από το πρωθυπουργικό γραφείο.
Φυσικά, με όλη την πρόθεση της σημασίας του και της εμβληματικότητάς του.
Και, εκεί παρέμεινε, για όλους τους πρωθυπουργούς που ακολούθησαν, για τους ίδιους λόγους. Κανείς τους δεν τον κατέβασε.

Ώσπου, το 2009, ο κομπλεξικός γιός του (προσωπική μου άποψη), Γιώργος Παπανδρέου, ως ζηλωτική μαριονέτα ξένων δυνάμεων και των αυστηρών «μεταρρυθμίσεων» τους στην Ελλάδα, σε ρόλο ψευδο-ηγέτη, έβγαλε –συμβολικά,  φυσικά– πρώτος  τον πίνακα «Η Ελλάς Ευγνωμονούσα» από το πρωθυπουργικό γραφείο και από το Μαξίμου, φυσικά και αναμενόμενα, επίσης με όλη την πρόθεση της σημασίας του και της εμβληματικότητάς του –και τον επέστρεψε στην Εθνική Πινακοθήκη.
Και στην θέση του πάνω από το πρωθυπουργικό γραφείο έβαλε έναν πίνακα αφηρημένης τέχνης (ένα σκέτο μπλε καμβά), με τίτλο «Ατέρμονο Πεδίο» του Θ. Στάμου.
Ο πίνακας της Ελευθερίας του 1821 δεν επέστρεψε, φυσικά, ούτε κατά την δοτή πρωθυπουργία Παπαδήμου και Πικραμμένου.
Ώσπου, το 2012, ο τότε πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, πήρε τον πίνακα «Η Ελλάς Ευγνωμονούσα» από την Εθνική Πινακοθήκη, και τον τοποθέτησε ξανά στο Μαξίμου πάνω από το πρωθυπουργικό γραφείο.

Αλλά, το 2015, αμέσως μόλις έγινε πρωθυπουργός, ο προδότης της Μακεδονίας (όχι μόνο προσωπική μου άποψη) κ.ά. Αλέξης Τσίπρας, φυσικά και αναμενόμενα, απέσυρε τον πίνακα «Η Ελλάς Ευγνωμονούσα» από το πρωθυπουργικό γραφείο και το Μαξίμου, επίσης με όλη την πρόθεση της σημασίας του και της εμβληματικότητάς του –και τον επέστρεψε στην Εθνική Πινακοθήκη.
(Και τοποθέτησε στο πρωθυπουργικό γραφείο στο Μαξίμου, το επίσης αφηρημένο κίτρινο έργο «Αντίθεση» του Δ. Κοκκινίδη, και ένα κόκκινο. . .”Κωδικό” έργο του Κ. Ξενάκη… «Αντίθεση» προς ποιο πράγμα, άραγε;…)

Οι περισσότεροι Έλληνες, δεν γνώριζαν για την ύπαρξη αυτού του πίνακα στο Μαξίμου, δεν γνωρίζουν ούτε το γεγονός αυτών των αποκαθηλώσεων, ούτε την εμβληματική-συνθηματική ερμηνεία αυτών των αποκαθηλώσεων…
Σαν να λέμε, ευθαρσώς, ότι στην κεφαλή της Ελλάδας, η Ελλάς δεν είναι Ευγνωμονούσα πλέον, ούτε είναι Ελεύθερη, ούτε βρίσκεται πλέον ο πρωθυπουργός της Ελλάδας υπό το βλέμμα και την σκέπη της αρχαιοπρεπούς δαφνοστεφανωμένης νεανίδος χωρίς τις αλυσίδες της, και των ελευθέρων ηρώων παππούδων μας του 1821.

Όταν εισήλθε πλέον στο πρωθυπουργικό γραφείο ο Κυριάκος Μητσοτάκης, τον Ιούλιο του 2019, προφανώς μην θέλοντας να μιμηθεί τον Αντώνη Σαμαρά (ίσως και για να μην δώσει αντίστοιχο μήνυμα προς αυτόν τον πόλο του κόμματος), δεν επέλεξε και πάλι να τοποθετήσει το «Ελλάς Ευγνωμονούσα» όπως και έπρεπε. Για να πρωτοτυπήσει προς τον χώρο επιρροής του, αλλά και για να κάνει μία μνημειώδη διπλωματική μανούβρα σε αυτό το επί δεκαετίες παιχνίδι των συμβολισμών, συνδύασε ευφυώς και τα δύο : αμέσως τοποθέτησε πάνω από το πρωθυπουργικό γραφείο τελικά έναν –σχεδόν παιδικής τεχνοτροπίας– Μετα-Ιμπρεσιονιστικό  πίνακα της Παναγίας με τον Χριστό, του Παρθένη.
(Άλλωστε, ο Παρθένης συνδεόταν με το παλαιό «Κόμμα Φιλελευθέρων»).

Αν θελήσουμε να δούμε, λοιπόν, πρωθυπουργικώς εμβληματικά επί της κεφαλής, την σημερινή μας κατάσταση : στρέφουμε –έστω με τον δικό μας μετα-Ιμπρεσιονιστικό τρόπο –το παιδικό βλέμμα μας προς την Παναγία να μας λυπηθεί και να μας σώσει. Η «Ελλάς τη Υπερμάχω Στρατηγώ», εκ νέου.
Άν όχι, τί;…

Τί να πώ εγώ τώρα;
Αυτό :

Η Ελλάς Ευγνωμονούσα τους ήρωες της για την παλαιά Ελευθερία της, τιμώντας και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου :
Χρόνια Πολλά σε όλους τούς υπό μεταμοντέρνον νέον ζυγόν Έλληνες και υπό το Great Reset, για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821.

Μέσα στα πολλά χρόνια αυτά, είμαι βέβαιος, σε κάποια απροσδόκητη στιγμή, θα μας δοθεί και πάλι η ηρωϊκή ευκαιρία για μια ανάλογη Ευγνωμοσύνη της Ελλάδας του Μέλλοντος. 

 

Παντελής Β. Γιαννουλάκης

 

 

 

Επίσημο Logo του Eoρτασμού(;) 
(Με χωρίς σταυρό σημαία)
Ελλάδα 2021 – Εις Μνήμην της Γαλλικής (ή Ρωσικής) Επανάστασης  > > 

 

 

*  *  *  *  *  *  *  *

 
 
Αποκτήστε και διαβάστε το πρώτο βιβλίο του έργου
Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
 
 
 
Αποκτήστε και διαβάστε το δεύτερο βιβλίο του έργου
Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ (Βιβλίο ΙΙ)
 
 

Αποκτήστε Μαζί και διαβάστε και τα Δύο βιβλία του έργου
Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ  (Ι & ΙΙ)
Σε πακέτο/προσφορά 
Από Εδώ >>>
 
 
 
 
Αποκτήστε και διαβάστε το ιδιαίτερο βιβλίο
ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΑΠΟΔΡΑΣΗΣ
Από την Καθημερινή Πραγματικότητα
από ΕΔΩ >>
https://www.strange-egnarts.com/books/escape-manual-book/
 
 
 
 

Αποκτήστε και διαβάστε το μανιφέστο των ιδεών του Π. Γιαννουλάκη,
το ιδιαίτερο βιβλίο
ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΟΣ
από ΕΔΩ >>
https://www.strange-egnarts.com/books/oneiropolos-book/

 
 
 
 
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on pinterest
Print
Email

Leave a Reply

Περισσότερες Δημοσιεύσεις

Ο ΜΠΑΜΠΟΥΛΑΣ

Δεν γνωρίζετε ποιος στ’ αλήθεια είμαι, αλλά εγώ σας ξέρω όλους με τα μικρά σας ονόματα. Λίγοι από εσάς με γνωρίζουν, αλλά κι αυτοί δεν θυμούνται το πρόσωπό μου, παρόλο που έχουμε χορέψει τόσες φορές μαζί…

La Folie

LA FOLIE  Οι είσοδοι της νύχτας, εκείνες που οδηγούν στα

Ο ΕΑΥΤΟΣ ΣΟΥ!

Αν το «συνειδητό» κομμάτι του εαυτού μας είναι απλά η κορυφή ενός παγόβουνου, κι από κάτω του χάνεται στο βάθος το «υποσυνείδητο», κι όλο αυτό το οικοδόμημα στέκει πάνω στην άβυσσο του «ασυνείδητου», τότε

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ

στις ενημερώσεις

ΚΑΙ ΘΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ BLOG.

Loading